BÅSTAD JULI 7-20 2025

Arena Båstad & Nordea Open stärker upp organisationen

PRESSRELEASE

Arena Båstad & Nordea Open stärker upp organisationen

Efter en succéfylld sommar med Nordea Open så är det dags att ta nästa steg för att bli ännu bättre. Att stärka upp organisationen är en del av processen. Arena Båstad AB rekryterar Patrik Fredriksson som VD och Christer Hult fortsätter i sin nuvarande roll som övergripande ansvarig för Nordea Open (ATP & WTA).

Patrik är en före detta professionell tennisspelare och har tidigare varit ansvarig för Gothenburg Horse Show samt kommersiellt ansvarig för arenorna i Göteborg. Patrik har de senaste 5 åren jobbat som VD för den privatägda golfanläggningen Vallda Golf & Country Club.

–”Vi välkomnar Patrik i teamet och jag är övertygad om att han är rätt person med rätt erfarenhet som passar in i vår organisation. Han har en stor förståelse för tennis, lång erfarenhet av partnerrelationer och att leda företag.” säger Christer Hult, Managing Director, Nordea Open.

”Jag är oerhört glad och stolt över att få vara en del av Nordea Open. Tillsammans med Christer och resten av teamet ser jag fram emot att fortsätta utveckla tävlingarna och evenemanget. ” säger Patrik Fredriksson.

Patrik kommer att vara delaktig i den övergripande utvecklingen av bolaget och tävlingen samt vara delaktig i uppdraget att finansiera Nordea Open genom försäljning till partners. Patrik tillträder sin tjänst under första kvartalet av 2025.

Nordea Open är ett av Sveriges största årligen återkommande idrottsevenemang. Nordea Open hade i år 85,000 besökare under två veckor. Ambitionen är att skapa Sveriges bästa mötesplats för svenskt näringsliv och en tennistävling i världsklass. Bolaget Arena Båstad AB äger och driver Nordea Open och är ett dotterbolag till fastighetsbolaget, Båstadtennis och Hotell AB.