BÅSTAD 8-21 JULI 2024

PRESSRELEASE

Nordea Open välkomnar stolt JOOL Group som ny stark Huvudsponsor.

-”Vi är otroligt glada att välkomna JOOL Group till vår Partnerfamilj. Tillsammans med Nordea och våra övriga Huvudsponsorer befäster vi vår position som ett Sveriges mest attraktiva evenemang och mötesplats för näringslivet. JOOL Group’s passion för entreprenörskap, sunda värderingar och långsiktigt ägande ligger helt i linje med tävlingens värderingar och vi ser mycket framemot vårt samarbete.” säger Christer Hult, Managing Director Nordea Open

”Tennisveckorna i Båstad utgör ett av Sveriges mest anrika och internationellt uppskattade idrottsevenemang. Dessutom är det en arena med fantastiska möjligheter för såväl nätverkande som inspiration och aktivering. I takt med att vår företagsgrupp växer så är det naturligt för oss att vilja sätta vårt varumärke på kartan och vi är stolta över möjligheten att göra detta som Huvudsponsor”, säger Tom Olander, VD för JOOL Group.

Om JOOL Group

JOOL Group är en familjeägd företagsgrupp med rötterna i den småländska industrin, vars främsta verksamhetsgrenar finns inom trä- och pappersindustri samt finansiella tjänster. JOOL Group är aktiva och långsiktiga ägare som tror på att utveckla företag genom en kombination av sunt förnuft och entreprenörsanda. Idag är gruppen hel- eller delägare i ett antal bolag med sammanlagd omsättning om 1,6 miljarder och över 300 medarbetare. För mer information om JOOL Group läs här: https://joolgroup.com/sv/

Om Nordea Open

Nordea Open i Båstad är ett av Sveriges äldsta och mest välbesökta idrottsevenemang, och därtill en central mötesplats för näringslivet kring viktiga frågor. Sedan starten 1947 har tävlingen vuxit och blivit en av de starkaste och mest populära grustävlingarna på touren och i år firar tävlingen 75 år.

Nordea Open är ett tvåveckorsevenemang och omfattar såväl dam- som herrsingel och dubbel.

2023 börjar tennistävlingarna med WTA-tävlingen (damer) vecka 28, följt av ATP-tävlingen (herrar) vecka 29.