BÅSTAD 8-21 JULI 2024

PRESSRELEASE

Lejonet & Björnen ny Officiell Partner till Nordea Open i Båstad

Glassföretaget från Göteborg – Lejonet & Björnen går in som Official Partner till Nordea Open i Båstad 2022–2024.

-”Vi är glada att välkomna Lejonet & Björnen till vår Partnerfamilj. Deras glass håller en hög kvalitet med naturliga och noga utvalda råvaror. De tar ansvar som företag och har kommit långt inom hållbarhet och fairtrade, det rimmar bra med vårt eget hållbarhetsarbete. Vi ser framemot vårt samarbete och att till sommaren servera förstklassig glass till publik, partners och spelare.” Lotta Olmarker Dahlberg – Projektledare

– Det är med stor passion och stolthet vi går in som partner till Nordea Open. Här når vi en attraktiv målgrupp som vi tror värdesätter svenska leverantörer och det hantverk våra produkter representerar. Det ger oss också möjligheten att förstärka vår position som premiumaktör på den svenska glassmarknaden, säger Katarina Mild, VD & ägare Lejonet & Björnen.

Kvalitet, tradition och hållbarhet genomsyrar alla beslut på Lejonet & Björnen.

Om Lejonet & Björnen

Det hela började i en liten lokal på Räntmästaregatan i stadsdelen Lunden i Göteborg. Här köade folk för att köpa glass eller sorbet. Hemligheten? Den smakade precis som den var framställd. Hemgjord, helt enkelt. Konceptet har hängt med sedan dess och 2009 tog Katarina och Håkan Mild över företaget och bestämde sig för att expandera och utveckla. Men de båda lovade varandra att villkoren var som tidigare.

Naturliga och noga utvalda råvaror främst från lokala, regionala och nationella leverantörer. Ett hantverk som kunderna verkligen känner smaken utav. Om Lejonet & Björnen från 70-talet blev ett lokalt begrepp i Göteborg har varumärket vuxit sig allt starkare och finns idag i livsmedelsbutiker, caféer och restauranger i hela landet med ett sortiment som innehåller fler än 40 olika glass– och sorbetsorter. https://www.lejonetochbjornen.se/